Sosyal Medya Etkileşimini Artırmanın Püf Noktaları


Sosyal medya platformları, belirli içerikleri öne çıkararak hesapların daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak için algoritmalar kullanır. Her platformun algoritması farklıdır. Kullandığın mecranın algoritmalarını öğrenerek içeriklerinin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsin.

Instagram

İçeriğin keşfet bölümünde görüntülenmesi ve böylece hesabın keşfedilmesi için Instagram’ın baz aldığı ölçütler sanılanın aksine ‘beğeni’ sayıları değil, içeriğin kaydedilme, paylaşım ve yorum sayısıdır. Bu sayılar ne kadar yüksek olursa içeriğinin etkileşim skoru o kadar yüksek olur. Bu da içeriğini keşfet bölümüne taşır.

Ayrıca içeriklerinin altına yazılan yorumları ve özelden mesaj kutuna iletilen mesajları cevapsız bırakmamak da kitlenle olan ilişkiyi güçlendirir. 

Youtube

İzlenme sayısı değil izlenme süresi Youtube’un baz aldığı önemli bir ölçüdür. İzlenme süresini uzatmak için etkileyici bir giriş yapmalı (videoya tıklayanların büyük çoğunluğu videoya devam edip etmeyeceklerine 10 saniye içerisinde karar verirler), içeriğini görsellerle dinamik tutmalı ve iletmek istediklerini net ve sade bir dille aktarmalısın.

Video başlığı da içeriğiyle mutlaka örtüşmeli, yanıltıcı olmamalıdır. 

Blog

Arama motorlarında görünür olmak için blog yazın en az 300 kelimeden oluşmalı. Ayrıca blog yazısına ekleyeceğin görsel ve videolarla içeriğini zenginleştirebilirsin. Başka sayfalara link vermek de yazının keşfedilmesinde etkili olacaktır.

Çeşitli platformların çalışma algoritmalarını anladıktan sonra sıra bu ölçütleri harekete geçirecek içeriği üretmeye geldi.


Başarılı İçerik Üretimi

Senin için aşağıda başarılı içerik hazırlamanın ipuçlarını paylaştık.

1) Sayfa istatistiklerini analiz et:

  • Öncelikle işe seni takip edenleri tanıyarak başla. Cinsiyet ve yaş gibi demografik bilgiler onları tanımanda yardımcı olabilir. Örneğin cilt bakım sayfanın kitlesi daha çok 35-44 yaş grubundan oluşuyorsa anti-aging konusu ergenlik sivilceleri konusundan daha ilgi çekici olacak ve etkileşimin artacaktır.
  • Takipçilerinin en aktif olduğu gün ve saatte paylaşımlar yap.
  • En iyi performans göstermiş içeriklerinin listesini çıkar. Benzer içerikler gelecektede ilgi çekici olacağından bu içeriklere benzer içerikler üret.

2) Takipçilerini dinle:

  • İster post, ister hikaye bölümüne soru aparatı koyarak takipçilerinin senden beklentilerini ve isteklerini öğren. 

3) İlham aldığın hesapları incele:

  • Beğendiğin hesapların içeriklerini inceleyerek yeni fikirler edin. Burada önemli olan asla aynı bilgi ve görselleri kullanmamak yani kopyalamamak. İlham aldığın içerikler doğrultusunda özgün içerikler üret, yaratıcılığını kullan.